nowość! wi-fi calling

WI-FI CALLING JUŻ W UPC!

Dzwoń do wszystkich będąc w zasięgu wifi.

Co to jest Wi-Fi Calling?

Wi-Fi Calling to usługa umożliwiająca realizację połączeń głosowych poprzez sieć wifi, bez konieczności instalowania dodatkowych aplikacji czy komunikatorów w telefonie.

Najczęściej zadawane pytania

Jakie telefony obsługują Wi-Fi Calling?

Usługa działa poprawnie na telefonach z dystrybucji UPC lub Play. Możliwe jest korzystanie z usługi również na urządzeniach spoza dystrybucji UPC lub Play, jednak nie możemy tego zapewnić.

Lista modeli telefonów obsługujących Wi-Fi Calling dostępna jest tutaj

Jakie taryfy obsługują Wi-Fi Calling?

Usługa Wi-Fi Calling dostępna jest dla wszystkich klientów usługi komórkowej UPC.

Jak włączyć w telefonie połączenia przez Wi-Fi?

Włącz funkcję „Połączenia przez wifi”/„Rozmowy przez wifi” w ustawieniach Twojego urządzenia:

ANDROID:

 

1. Otwórz aplikację Telefon (ikona słuchawki).

 

2. Kliknij Więcej, a potem Ustawienia.

 

3. Kliknij Połączenia.

 

4. Włącz Połączenia przez wifi.

iOS:

 

1. Wejdź w ustawienia urządzenia.

 

2. Kliknij Telefon

 

3. Włącz funkcję Rozmowy przez wifi.

Jakie możliwości daje mi Wi-Fi Calling?

Jeżeli jesteś w zasięgu sieci Wi-Fi, za pośrednictwem Wi-Fi Calling możesz: wykonywać i odbierać połączenia na terenie całego świata, wysyłać i odbierać SMS-y na terenie całego świata, Wysyłać i odbierać MMS-y – funkcja dostępna na urządzeniach iPhone oraz urządzeniach z systemem Android produkowanych od 2019 roku.

Jak będą rozliczane rozmowy, SMS-y wykonywane przez Wi-Fi Calling?

UPC nie pobiera opłat za możliwość korzystania z Wi-Fi Calling, a rozmowa/SMS/MMS wykonane przez Wi-Fi Calling rozliczane są zgodnie z cennikiem oferty, z której korzystasz - zawsze tak jak rozmowa/SMS wykonana z Polski).

Jeżeli dzwonisz przez Wi-Fi Calling z dowolnego kraju na świecie do Polski (na numer polski), to rozmowa będzie rozliczona tak jak z Polski do Polski (rozmowa lokalna w Polsce).

Jeżeli dzwonisz z Polski do innego kraju, to rozmowa będzie rozliczona tak, jak rozmowa międzynarodowa z Polski do danego kraju.

Przykład:

 

Jeśli zadzwonisz z USA do Polski (na numer polski), to koszt rozmowy będzie taki jak rozmowy lokalnej w Polsce (dzwonisz „jak z Polski do Polski”).

 

Jeśli zadzwonisz z Polski do USA (na numer zagraniczny), to koszt rozmowy będzie taki jak rozmowy międzynarodowej z Polski do USA.

 

Jeśli zadzwonisz z USA do USA (na numer zagraniczny), to koszt rozmowy będzie taki jak rozmowy międzynarodowej z Polski do USA.

 

Co się stanie, jeśli utracę połączenie z siecią Wi-Fi podczas rozmowy przez Wi-Fi Calling?

Jeśli korzystasz z usługi za granicą, połączenie będzie przerwane. Jeśli korzystasz z usługi w Polsce, połączenie będzie kontynuowane, ale tylko wtedy, gdy jesteś w zasięgu sieci LTE i korzystasz z urządzenia, które obsługuje VoLTE (nastąpi przełączenia do sieci LTE). W pozostałych przypadkach (w zasięgu sieci 4G lub niższej) połączenie będzie przerwane.

Na jakich portach działa usługa Wi-Fi Calling?

Wi-Fi Calling w UPC działa na portach UDP 500 oraz UDP 4500.

Czy połączenia przez Wi-Fi Calling są bezpieczne?

Tak. Połączenia te są podwójnie szyfrowane (standard non 3GPP access), dlatego są one bezpieczne nawet, gdy korzystasz z np. publicznych hotspotów z dostępem do internetu.

Czy osoby, do których dzwonię korzystając z Wi-Fi Calling muszą mieć tę samą funkcję w telefonie?

Nie. Osoby które dzwonią lub odbierają połączenia od Ciebie nie muszą mieć aktywnej funkcji Wi-Fi Calling.

Dlaczego tylko część dostępnych telefonów obsługuje Wi-Fi Calling?

Nie każdy telefon posiada funkcję Wi-Fi Calling wgraną przez producenta. Dodatkowo jeżeli urządzenie posiada taką funkcję, operator musi dostosować je do swoich ustawień technicznych.

Podsumowując usługa Wi-Fi Calling działa na telefonach:

 

  • kupionych w UPC i w Play – zgodnie z listą
  • kupionych poza UPC i Play (np. w salonie producenta) – nowsze modele telefonów
  • usługa może nie działać na urządzeniach kupionych u innych operatorów

Czyli np. nowy Samsung z funkcją Wi-Fi Calling kupiony w salonie producenta powinien działać tak samo jak kupiony w naszym salonie. Natomiast na telefonie przeniesionym np. z Orange, Wi-Fi Calling może nie działać (ze względu na wgrane oprogramowanie operatorskie).

Nie działa mi Wi-Fi Calling UPC. Co może być tego przyczyną?

Sprawdź czy Twój telefon:
 
1. ma włączoną opcję „rozmowy przez wifi (widoczna ikona Wi-Fi Calling - słuchawka z logo Wi-Fi - w górnym pasku stanu w telefonie)
2. jest na liście modeli telefonów obsługujących Wi-Fi Calling spawdź tutaj
3. posiada odpowiednią wersję systemu:
  • Android w wersji minimum 5.0
  • IOS w wersji minimum 10.3

 

4. jest połączony ze stabilną sięcią wifi. Słaba jakość usługi wifi może utrudnić prawidłowe działanie Wi-Fi Calling.