POZNAJ UPC

Dlaczego voiceboty
są tak popularne?

Voicebot jest głosowym asystentem umożliwiającym komunikację z użytkownikiem. W dzisiejszych czasach staje się coraz popularniejszym rozwiązaniem stosowanym w biznesie i instytucjach publicznych.

Czym jest i jak działa voicebot?

Voicebot to program komputerowy, który odbiera i obsługuje rozmowy telefoniczne. Działa w oparciu o technologię automatycznego rozpoznawania mowy (automatic speech recognition). Jest to rodzaj AI, czyli sztucznej inteligencji wykorzystującej model NLP (model przetwarzającego język naturalny, z angielskiego natural language processing). 

Bot głosowy pozwala zautomatyzować proces obsługi klienta, rozpoznając najpopularniejsze zapytania oraz połączenia między słowami dzięki wspomnianemu już  systemowi rozpoznawania mowy. Nowoczesne voiceboty udzielają odpowiedzi na zadawane pytania i pomagają rozwiązywać zdefiniowane problemy. Dzięki temu klienci nie muszą wysłuchiwać menu i klikać odpowiednich numerów na klawiaturze telefonu, ani tym bardziej czekać na zgłoszenie się pracownika infolinii.

Brzmi jak wynalazek prosto z filmów science fiction? Być może, jednak popularność voicebotów z roku na rok ciągle rośnie.  Pierwsze wdrożenia voicebotów miały miejsce w 2018 roku. Dziś są stosowane zarówno w biznesie,  jak i w instytucjach publicznych. 

Gdzie wirtualny asystent znajdzie zastosowanie?

Chatbot, czyli bot odpowiadający za komunikację z klientem np. na stronach firm lub w social mediach zdobywa coraz większą popularność. Czy voicebot ma szansę powtórzyć jego sukces? Technologia AI ciągle się rozwija, a wraz z nim idzie automatyzacja kolejnych sfer naszego życia. Dziś voicebota możemy usłyszeć już nie tylko na infolinii call center, ale nawet i podczas rozmów rekrutacyjnych.

Kiedy warto pomyśleć o voicebocie? Z pewnością wtedy, kiedy firma dostaje dużo telefonów od klientów, którzy zwracają się z powtarzalnymi problemami lub sprawami. Voicebot przyda się również wtedy, gdy chcesz być do dyspozycji 7 dni w tygodniu.

Dlaczego asystenci głosowi są tak popularni w obsłudze klienta?

1.     Oszczędność czasu

 

Voiceboty są zawsze dostępne, odbierają połączenia natychmiast. Dzięki nim nie musisz czekać na połączenie z doradcą i słuchać zapętlonej muzyki.

2.     Obsługa 24/h

 

Voicebot odbierze połączenie o każdej godzinie, w każdym dniu – nawet w święta.

 3.    Nieustający rozwój 

 

Voicebot z biegiem czasu sam się „uczy”. Początkowy zasób wiedzy jest rozwijany o nowe terminy przy każdym kontakcie z klientem. Voicebot rozpoznaje emocje i odczytuje nastawienie rozmówcy. Niektóre są w stanie zrozumieć intencje rozmówcy w aż 96%!

4.     Voicebot nie zostawi Cię bez pomocy

 

Nie chcesz rozmawiać z botem, bo sądzisz, że nie będzie potrafił pomóc i rozłączy się? Spokojnie – nawet jeśli Mia nie odpowie na Twoje pytanie, nie zostawi Cię bez pomocy. W takiej sytuacji przełączy Cię do konsultanta, który wyjaśni wszystkie Twoje wątpliwości.

 

instalacja światłowodu

Co więcej, Israel Gaudette, założyciel Link Tracker Pro, uważa, że voiceboty zaoszczędzą pracownikom czas na bardziej zajmujące i pilne zadania. Wraz z przejęciem obsługi połączeń oraz wstępnej identyfikacji klientów przez boty, pracownicy będą mogli poświęcić więcej uwagi swoim rozmówcom i zaoferować bardziej osobiste podejście.  

MIA od UPC

W UPC połączenia odbiera wirtualna asystentka o imieniu MIA. Połączenia z nią są średnio o 40% krótsze, niż kiedy korzystaliśmy z tzw. IVR. W IVR za każdym razem przechodziłeś przez kolejne poziomy menu i określałeś powód kontaktu, a na końcu byłeś łączony z doradcą. MIA może obsłużyć sprawę sama od początku do końca. Dopiero gdy nie będzie potrafiła pomóc, przełączy rozmowę do pracownika call center.

Z satysfakcją obserwujemy, że co raz więcej klientów przekonuje się do rozmów z MIĄ. Mówią, że ma miły ton głosu, jest pomocna i co bardzo ważne można z nią porozmawiać o dowolnej porze.


Chcesz lepiej poznać MIĘ? Kliknij tutaj.

Sprawdź pozostałe artykuły