biznes
Jaki internet do firmy wybrać?
Dostęp do internetu jest niezbędnym narzędziem w każdej firmie. Zarówno stacjonarny i mobilny mają swoje plusy i minusy. Która z tych usług jest lepszym rozwiązaniem dla przedsiębiorstw? A może firmy powinny korzystać z obu możliwości?
Internet stacjonarny czy mobilny?
Większość dużych firm korzysta z internetu stacjonarnego, który zapewnia stabilne i szybkie łącze, niezbędne w płynnej pracy czy w nauce. Internet mobilny, ze względu na możliwość korzystania z dala od firmy, również zyskuje na popularności. Które z rozwiązań jest korzystniejsze dla biznesu? Sprawdźmy, jakie są największe plusy i minusy tych ofert.
Szybki i stabliny internet stacjonarny
Internet stacjonarny to przede wszystkim zapewnienie sobie stabilności i wysokiej prędkości. Klienci UPC Biznes otrzymują gwarancję SLA, czyli pisemne potwierdzenie jakości usług, która określa czas reakcji na zgłoszenie awarii. W przypadku SLA 6 awaria powinna zostać usunięta w ciągu 6 roboczogodzin od otrzymania zawiadomienia.
Bardzo dużym plusem internetu stacjonarnego są:
- brak ograniczeń transferu - z sieci może korzystać wielu użytkowników – bez względu na to, ile zużywają transferu, prędkość nie spadnie i nie pojawią się dodatkowe koszty związane z użytkowaniem sieci.
- dzielenia łącza pomiędzy wiele urządzeń, a dzięki szybkiemu transferowi wszyscy pracownicy mają do dyspozycji prędkość wystarczającą do komfortowej pracy.
- z internetu stacjonarnego wszyscy pracownicy mogą korzystać bezprzewodowo, ale tylko na terenie firmy i ewentualnie w jej pobliżu.
Usługa internetu stacjonarnegp zaspokoi potrzeby osób, które wykonują swoje obowiązki w miejscu pracy i do realizacji zadań potrzebują dostępu do sieci. Zatrudnieni, którzy jeżdżą w delegacje, powinni mieć dostęp do internetu mobilnego.
Internet mobilny - ułatwienie poza firmą
Największym plusem łącza mobilnego jest możliwość korzystania z niego również poza przedsiębiorstwem. To niezbędne rozwiązanie dla pracowników, którzy dużo czasu spędzają w podróży, wykonują obowiązki poza siedzibą firmy, odbywają wiele spotkań. Wówczas dostęp do szybkiego i stabilnego internetu jest często niezbędny. Mobilne łącze nie jest jednak pozbawione minusów. Jego prędkość jest uzależniona od lokalizacji, a są i takie miejsca, gdzie sieć nie jest dostępna. . Internet mobilny jest dobrym rozwiązaniem w przypadku 1 lub 2 urządzeń – jeśli podzielisz się dostępem do sieci z większą liczbą użytkowników, to szybkość jej działania może nie być zadowalająca. Internet mobilny to bardzo dobry wybór na potrzeby prywatne – sprawdzi się na działce czy urlopie. Dzięki niemu można np. oglądać filmy czy seriale poza domem.
Jaki internet wybrać?
Które rozwiązanie dla biznesu jest lepsze? Firmy powinny wziąć pod uwagę zarówno usługę internetu stacjonarnego, jak i mobilnego. Oto 5 kroków do wyboru najlepszej oferty dla danego biznesu:
- Czy internet potrzebny jest poza firmą? – jak często pracownicy muszą łączyć się z siecią poza siedzibą przedsiębiorstwa? Do jakich zadań wykorzystują internet? Należy brać te kwestie pod uwagę, wybierając wielkość pakietu danych.
- Jaka prędkość internetu stacjonarnego jest wymagana? – wybierając pakiet, należy brać pod uwagę, jak wiele osób będzie korzystało z sieci i jakie wykonywać będą oni prace. W przypadku kilku użytkowników być może wystarczy nawet pakiet z prędkością do 400 Mb/s. Dużym firmom polecamy wyższe prędkości, żeby wszyscy pracownicy mogli cieszyć się komfortem pracy.
- Gwarancja SLA – firma nie może sobie pozwolić na kilkudniowy brak dostępu do sieci. Gwarancja SLA określa ilość roboczogodzin potrzebnych do naprawy usterki. Może to być maksymalnie 6 lub 12 h.
- Test usługi – warto znaleźć dostawcę, który pozwala na okres sprawdzenia oferty.
- Jaką powierzchnię obejmować ma usługa? – jeśli siedziba firmy składa się z wielu pomieszczeń, to wówczas warto wziąć pod uwagę wzmacniacz sygnału wifi UPC WIFI POD. Dzięki temu urządzeniu internet będzie dostępny nawet w najodleglejszych zakamarkach firmy, również jeśli ściany w budynku są grube i betonowe.