Asystent prędkości i test prędkości
Przeprowadzenie testu nie jest możliwe, gdyż:
Przeglądarka z której korzystasz, nie posiada wtyczki Adobe Flash Player skorzystaj z poniższej instrukcji
- Zainstaluj wtyczkę Adobe Flash Player ( http://get.adobe.com/flashplayer/)
- Zamknij i uruchom ponownie przeglądarkę
- Wejdź na stronę Asystenta Prędkości
- Wybierz interesujący Cię rodzaj testu
- Rozpocznij pomiar
lub Wtyczka Adobe Flash Player została wyłączona w Twojej przeglądarce - aktywuj wtyczkę, w swojej przeglądarce
Korzystasz z przeglądarki mobilnej
przeprowadzenie testu nie będzie możliwe ze względu na brak obsługi wtyczki Adobe Flash Player, przez przeglądarki mobilne
Uwaga: Przed rozpoczęciem testu zalecane jest wyłączenie programów mogących obciążać łącze internetowe, np. aplikacji P2P, komunikatorów internetowych
Aby prawidłowo wykonać pomiar prędkości:
- testuj prędkość na komputerze z kartą sieciową podłączoną do modemu kablem ethernetowym (RJ45) , a nie przez Wi-Fi,
- wyłącz programy obciążające łącze internetowe - podczas testu nie pobieraj danych, nie oglądaj filmów, ani nie słuchaj muzyki
- odłącz inne urządzenia używające łącza UPC (np. drugi komputer, tablet, telefon).
Do weryfikacji zgłoszenia dot. niedotrzymania parametrów prędkości niezbędne jest wykonanie przez Ciebie 3 testów, zachowując kilkudziesięciominutowe przerwy między pomiarami.
Pamiętaj, że:
- prędkość pobierania i wysyłania zależy od obciążenia serwera z jakiego dane są pobierane i do
jakiego są wysyłane, a nie tylko od tego jak szybkim łączem dysponujesz, - faktyczna prędkość łącza internetowego, uzależniona jest od wielu czynników, w tym od:
- liczby uruchomionych na komputerze programów,
- pory dnia (w różnych porach, sieć i serwery są różnie obciążone),
- liczby osób korzystających z internetu,
- lokalizacji miejsca (serwera) w sieci, z którym nawiązane jest połączenie.