Podaj adres, pod którym chcesz sprawdzić dostępność usług UPC
UPC Polska sp. z o.o. uczestniczy w prowadzonym przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej projekcie współpracy na rzecz podnoszenia jakości świadczonych dla użytkowników usług na rynku telekomunikacyjnym, w ramach którego UPC informuje konsumentów o jakości obsługi klienta, jakości oferowanych usług telefonicznych oraz szerokopasmowego dostępu do Internetu.
Wskaźniki: średniego czasu oczekiwania na połączenie personelem, poprawności faktur, skuteczności połączeń telefonicznych jak również wskaźniki prędkości transmisji danych oraz opóźnienia pakietów danych (prezentowane dla: przeglądania stron www, oglądania wideo, rozmów wideo, usług telefonicznych VoIP, usług Multiroom, gier sieciowych) obliczono na podstawie danych z okresu styczeń – czerwiec 2017 r.
Więcej o projekcie na stronach UKE - http://www.uke.gov.pl/nie-tylko-cena-przejrzyste-wskazniki-jakosci-uslug-13191
Szczegóły dot. metody wyliczania i prezentowania wskaźników jakości w dokumentacji projektu na stronach UKE -
http://www.uke.gov.pl/raport-koncowy-memorandum-jakosci-13373
jednostka miary - sekunda [s]
Wskaźnik wyliczany jest:
dla wszystkich głównych linii obsługowych, jako średnia arytmetyczna czasu dla 90% zdarzeń o najmniejszych wartościach w danym miesiącu, rejestrowanych w ruchu ciągłym 24h/365 dni w roku, z wyłączeniem połączeń porzuconych w czasie oczekiwania na połączenie z personelem.
Jednostka miary - procent [%]
Wskaźnik wyliczany jest jako liczba faktur nieskorygowanych w stosunku do liczby wszystkich faktur za usługi telekomunikacyjne wystawionych w danym okresie sprawozdawczym, z uwzględnieniem wszystkich faktur korygujących.
Jednostka miary - procent [%]
Wskaźnik wyliczany jest jako odsetek liczby wywołań od i do numerów znajdujących się w sieci danego operatora, które spowodowały zestawienie żądanego połączenia, w stosunku do liczby wszystkich badanych wywołań w danym okresie sprawozdawczym. Wskaźnik wylicza się na podstawie badania ruchu rzeczywistego, uwzględniając wszystkie wywołania inicjowane z i terminowane na numerach znajdujących się w sieci danego operatora, ustalonych w Planie Numeracji Krajowej dla Publicznych Sieci Telefonicznych.
Jednostki miary - [Mb/s] i [ms]
Wskaźnik prędkości transmisji danych wyliczany jest jako stosunek ilości przesłanych danych do czasu trwania Interwału. Prędkość transmisji danych można interpretować jako średnią prędkość z jaką dane mogą być wysyłane (UL) lub odbierane (DL) przy użyciu danego łącza.
Wskaźnik opóźnienia pakietów danych wyliczany jest jako różnica między czasem wysyłania pakietu z sondy pomiarowej a czasem odebrania pakietu z odpowiedzią przez sondę pomiarową. Z wyników wszystkich zakwalifikowanych testów w trakcie cyklu pomiarowego wylicza się średnią arytmetyczną, która jest wartością dla tego cyklu pomiarowego.
Oba wskaźniki prezentowane są poniżej z perspektywy aplikacji wykorzystywanych w ramach dostępu do Internetu.